Prace nadesłane zaznaczone są kolorem

Budynki w Stronghold Kingdoms

Spis treści:

  1. Budynki w wiosce (zakładka village)
    1. Budynki miejskie
    2. Budynki surowców
    3. Budynki żywności
    4. Warsztaty broni
    5. Budynki bankietów

W opisie może występować kilka badań dotyczących budynku, badanie którym odkrywamy budynek jest pochylone.

1.1 Budynki miejskie

Budynki miejskie to różne bonusowe dekoracje i tym podobne.

Ratusz (Village Hall) – centrum wioski, tu składowane są oręże i przedmioty do bankietów. Nie można przenieść go z premium. Wraz z ilością budynków twój ratusz może zmieniać wygląd.

Domy (Hovels) – Budowane, aby zwiększyć ilość chłopów. Możesz je ulepszyć poprzez badania Housing Capacity w zakładce Education

Dekoracje (Decorative Buildings) – budowle, które zwiększają bonus do honoru. Odkrywane poprzez badania Decoration w dziale Education. Im bliżej ratusza tym większy bonus daje.

Rozrywka (Entertainment Buildings) – te budynki dodają Ci popularności, przez co również honoru. Budynki te nie obniżają pracowitości twych poddanych. Rozwijaj Literature w Education. Im bliżej ratusza tym większy bonus daje.

Budowle religijne (Religious Buildings) – dodają punktów wiary, a czasem również honoru i popularności. Rozwijaj Theology w Education. Punkty Wiary wykorzystywane są przez mnichów do używania różnych zdolności.

Tortury (Justice Buildings) – dają Ci dodatkowe punkty honoru, ale ujemne popularności. Rozwijaj Justice w Education. Im bliżej ratusza tym większy bonus daje.

1.2 Budynki surowców

Budynki surowców to wszelkiej maści kopalni, huty i tartaki. Im bliżej składu zapasów tym większa produktywność.

Skład zapasów (Stockpile) – jeden z najważniejszych budynków w twojej wiosce. To tu składowane są wszystkie surowce. Rozwijaj poprzez Engineering oraz Stockpile Capacity w zakładce Education.

Chatka drwala (Woodcutter's Hut) – dzięki niej zdobywasz drewno. Rozwijaj poprzez Forestry w zakładce Industry oraz poprzez postawienie w stolicy Cechu Drwali(Woodcutter's Guild)*.

Kamieniołom (Stone Quarry) – źródło kamienia. Rozwijaj Kamieniołom poprzez badanie Stone Quarrying w zakładce Industry, postawienie w stolicy Cechu Kamieniarzy*.

Kopalnia żelaza (Iron Mine) – wydobywa się w niej żelazo. Można zbudować tylko we wioskach Lowlands, Highlands i Mountain Peak. Odkrywany i rozwijany przez badanie Mining w zakładce Industry. Premie od Cechu Górników* w stolicy.

Wydobycie smoły (Pitch Rig) – jak nazwa wskazuje – wydobywa się tam smołę. Można zbudować tylko we wsi typu Highlands lub Marsh. Odkrycie i rozwój → Pitch Extraction w zakładce Industry. Premie od Cechu Smolarzy*.

Targ (Market) – ważny budynek we wsi pozwala handlować ze stolicą. Rozwijanie i odkrycie poprzez badanie Merchants Guild w zakładce Education. W jednej wiosce może być tylko dziesięć targowisk.

1.3 Budynki żywności

Budynki żywności – wszelkiej maści farmy i hodowle. Im bliżej spichlerza tym większa produkcja.

Spichlerz (Granary) – tu składowane jest jedzenie. Rozwijaj poprzez Granary Capacity w zakładce Education.

Poniższe budynki produkcyjne są uporządkowane wg wydajności.

Sad (Apple Orchard) – Najmniej produktywne źródło jedzenia. Badania: Orchard Management oraz Plough w zakładce Farming Dodatkowe premie od Cechu Sadowników*.

Hodowla krów (Diary Farm) – Musisz odkryć, a potem możesz rozwijać za pomocą badania Dairy Farming i Animal Husbandry, zakładka Farming oraz przez wybudowanie Cechu Mleczarzy*.

Chlew (Pig Farm) – Odkrycie i rozwój → Pig Breeding, Animal Husbandry i Butchery [zakładka Farming]. Bonus od Cechu Hodowców Świń*.

Piekarnia (Bakery) – solidne, ale zabierające dużą ilość miejsca źródło żywności. Wybudować można tylko we wiosce typu Lowlands lub Plains. Badanie dot.: Wheat Production, Plough i Bakery. Rozwój przez rozbudowę Cechu Piekarzy*.

Uprawa warzyw (Vegetable Farm) – Małe, ale dobre źródło energii dla poddanych. Wybudować można tylko we wiosce Lowlands lub Plains. Badania to Vegetable Cropping i Plough. Do rozwijania Cech Hodowców Warzyw*.

Przystań Rybacka (Fishing Jetty) – Możliwe do wybudowania tylko we wioskach River 1 i River 2. Rozwój poprzez badanie Fishing w zakładce Farming oraz poprzez rozwój Cechu Rybaków*.

Browar (Brewery) – produkuje się w tutaj piwo potrzebne do zwiększania popularności. Im bliżej Karczmy, tym większa produkcja. Badania - Hops Farming, Plough i Brewing oraz rozbudowa Cechu Hodowców Chmielu*.

Karczma (Inn) – tu składowane i racjonowane jest piwo. Można umieścić tylko jedną karczmę w jednej wiosce. Odkrywane tymi samymi badaniami co Farma Chmielu. Pojemność karczmy może być rozwijana poprzez badania Engineering i Inn Capacity, zakładka Education.

1.4 Warsztaty broni

Warsztat łuczniczy (Fletcher) – budynek, w którym produkujemy łuki. Im bliżej zostanie umiejscowiony Składu Zapasów(patrz. 1.2) Aby produkować łuki, budynek zużywa drewno. Badania Fletching i Weapon Making. Rozwój – Cech Łuczników*. Aby szkolić łuczników konieczne jest jeszcze badanie Long Bow, zakładka Military.

Warsztat grotniczy (Poleturner) – wbrew nazwie produkowane są tu piki. Im bliżej składu, tym większa produktywność. Zużywa drewno. Odkrycie poprzez badanie Poleturning w zakładce Industry. Zwiększamy produktywność poprzez badanie Poleturning i Weapon Making oraz poprzez rozwój Cechu Włóćzników*.

Płatnerz (Armourer) – produkcja zbroi. Im bliżej składu tym bardziej produktywny. Do tworzenia zbroi zużywa żelaza. Odkrycie poprzez Armour Working – zakładezka Industry. Produkcja zwiększona poprzez Armour Working i Weapon Making, lub poprzez rozwój Cechu Płatnerzy*.

Kowal (Blacksmith) – Wytwarza miecze. Im bliżej składu tym bardziej produktywny. Zużywa żelazo. Przed wybudowaniem należy zbadać Black Smithing z zakładki Industry. Produkcję zwiększamy poprzez badania Black Smithing i Weapon Making lub poprzez rozwój Cechu Kowali*.

Warsztat oblężniczy (Siege Workshop) – Wytwarz katapulty. Im bliżej składu tym bardziej produktywne. W produkcji zużywa kamień i drewno. Do wybudowania należy zbadać Siege Mechanics, oczywiście zakładka Industry. Zwiększamy produkcję poprzez badania Siege Mechanics i Weapon Making lub poprzez rozwój Cechu Inżynierów*.

1.5 Budynki bankietów

Chatka Myśliwego (Hunter's Hut) – produkuje mięso na bankiety, im bliżej ratusza tym bardziej produktywny. Do umieszczenia w każdej wiosce, byleby tuż przy ratuszu. Do zbudowania badanie Hunting w Industry. Produkcję zwiększamy badaniem Hunting lub rozbudowując Cech Myśliwych*.

Stolarz (Carpenter's Workshop) – meble do bankietów, im bliżej ratusza tym lepsza produkcja. Może być umieszczony w każdej wiosce, byle przy drzewach. Do zbudowania zbadaj Carpentry, zakładka industry. Produkcję zwiększamy badaniem Carpentry lub poprzez rozbudowę Cechu Stolarzy*.

Huta (Metalware Workshop) – produkuje naczynia do bankietów, im bliżej ratusza tym bardziej produktywne. Możliwe do umiejcowienia we wioskach Lowlands, Highlands i Mountains Peak Musi być ułożone na złożach żelaza. Przed zbudowaniem należy zbadać Metal Bashing zakładka Industry. Produkcję zwiększamy poprzez badanie Metal Bashing oraz poprzez rozwój Cechu Hutników*.

Krawiec (Tailor's Workshop) – produkuje ubrania do bankietów, im bliżej ratusza, tym większa produkcja. Do umiejscowienia w każdej wiosce. Przed zbudowaniem należy zbadać Tailoring zakładka Industry. Rozwój poprzez badanie Tailoring oraz poprzez rozbudowę Cechu Krawców*.

Winnica (Vineyard) – produkuje wino do bankietów, im bliżej ratusza tym większa produkcja. Do umiejscowienia tylko we wiosce typu Valley Side. Żeby wybudować, należy zbadać Wine Production w zakładce Industry. Rozwój poprzez badanie Wine Production oraz poprzez rozdudowę Cechu Winiarzy(?)*.

Solnisko (Salt Pan) – sól, w czasach średniowiecza była bardzo ważna – konserwowano nią wszystko (oczywiście jak się było bogatym). W SH Kingdoms soli używa się jednak tylko w bankietach. Im bliżej ratusza tym większa produkcja. Tylko we wiosce Salt Flats, na złożach soli (lewy górny róg). Przed wybudowaniem musimy zbadać Salt Working zakładka industry. Rozwój poprzez badanie Salt Working oraz poprzez rozbudowę Cechu Zbieraczy Soli(?)*.

Nabrzeże Przypraw (Spice Dock) – dostarcza z dalekich krajów różne drogie przyprawy używane w bankietach. Do umieszczenia tylko we wiosce River 1, na wybrzeżu rzeki. Przed wybudowaniem trzeba zbadać Spice Trade w zakładce Industry. Rozój poprzez badanie Spice Trade lub poprzez rozwój Cechu Handlarzy Przyprawami*.

Nabrzeże Jedwabiu (Silk Dock) – dostarcza nam, najprawdopodobniej najdroższego materiału w średniowieczu – jedwabiu używanego w bankietach. Im bliżej ratusza tym większa produkcja. Umieścić można tylko we wiosce River 2, nad rzeką. Przed zbudowaniem zbadaj Silk Trade, z zakładki Industry. Rozwój poprzez badanie Silk Trade lub poprzez rozwój Cechu Handlarzy Jedwabiem*.

* budynki w parafii w kolejnym rozdziale

przemusio

Reklama

Premiery

  • Pudełko Stronghold Crusader 2
    Polska premiera:
    23 Wrzesień 2014
    Premiera światowa:
    23 Wrzesień 2014
  • Pudełko Stronghold Kingdoms
    Polski świat:
    5 Kwiecień 2013
    Premiera światowa:
    17 Październik 2012
  • Pudełko Stronghold 3
    Polska premiera:
    25 Październik 2011
    Premiera światowa:
    25 Październik 2011
  • Pudełko Stronghold Crusader Extreme
    Polska premiera:
    19 Wrzesień 2008
    Premiera światowa:
    28 Maj 2008
  • Pudełko Stronghold Legends
    Polska premiera:
    15 Grudzień 2006
    Premiera światowa:
    24 Październik 2006
  • Pudełko Stronghold 2
    Polska premiera:
    8 Marzec 2006
    Premiera światowa:
    19 Kwiecień 2005
  • Pudełko Stronghold Crusader
    Polska premiera:
    18 Październik 2003
    Premiera światowa:
    24 Wrzesień 2002
  • Pudełko Stronghold
    Polska premiera:
    1 Grudnia 2001
    Premiera światowa:
    18 Październik 2001
W górę!

2001-2024 © stronghold.net.pl

Na stronie stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij